Oh la la, Chocolat

Vorig weekend kreeg ik het verzoek van mijn - aan kaneel verslaafde - 'schoonbroertje' om hem te helpen bij het bakken van een taart. Aangezien de taart bedoeld was voor een ganse volleybalploeg en er daarnaast ook nog een lading cupcakes gefixt moest worden, kozen we voor een makkelijk exemplaar. Ik kreeg de kans niet om ervan te proeven maar blijkbaar - ik heb het van horen zeggen - viel hij heel erg in de smaak. En daarom maakte ik hem vandaag opnieuw om het thuisfront te plezieren. Waarschuwing: deze taart kan verslavend en bijgevolg misselijkmakend werken!

Chocoladetaart met speculoosbodem.


De bodem
  • 225 g speculoos
  • 70 g boter
De vulling
  • 250 ml (light) room
  • 3 eieren
  • 340 g chocolade 
  • 55 g suiker
  • 1 eetlepel bloem
  • 1 koffielepel kaneel
  • snuifje peper en zout

Zo doe je het: 

Verwarm de oven voor op 160°. Maak de speculoos heel erg fijn en mix deze met de boter. Bedek een ronde lage vorm met bakpapier en strooi hierover het mengsel. Druk goed aan.
Neem chocolade naar keuze (ik nam een mix van fondant en melkchocolade) en laat deze smelten. Intussen meng je stevig alle overige ingrediƫnten in een grote kom. Wanneer de chocolade gesmolten is, kan je er eventueel nog wat gehakte noten aan toevoegen. Daarna meng je de chocolade onder de rest van het beslag. Vul de bodem met deze verslavende vulling en laat het voor een half uurtje in de oven. De buitenkant moet krokant zijn maar de binnenkant moelleux. Plaats de taart in de koelkast nadat ze is afgekoeld.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten