Chocolate and Lime

Een bezoekje aan Sluis is niet compleet zonder poffertjes. In 'Kaai 10' (een aanrader!) kregen we naast overheerlijke poffertjes een wel heel erg originele menukaart in handen. Deze had de vorm van een tijdschrift met hier en daar een receptje. Dat ene recept getiteld "taartje met witte limoenchocolade" sprong direct in het oog.
Aangezien ik met mezelf afgesproken heb om een maand van de chocolade te blijven, besloot ik het taartje te maken voor mijn ouders. Ik zou er uiteraard niet zelf van proeven...

Taartje met witte limoenchocolade (4 stuks)



  • 125 g boter
  • 125 g fondant chocolade
  • 2 eieren
  • 2 eierdooiers
  • 50 g suiker
  • 50 g bloem
  • 50 ml limoensap
  • 200 g witte chocolade

Zo doe je het:

Smelt de boter met de chocolade op een laag vuur. Klop de eieren en de eierdooiers los met de suiker en spatel door het chocolademengsel. Klop voorzichtig de bloem erdoor en zet het mengsel vervolgens in de koelkast.
Verwarm het limoensap op laag vuur en smelt de witte chocolade erin. Schenk het mengsel in een schaal/potje van +/- 18 bij 15 cm en laat 1 uur afkoelen in de koelkast.
Verwarm de oven voor op 180°.
Vet 4 kleine ovenschaaltjes in. Ik doe dit met een bakspray, maar het kan natuurlijk ook met gewone boter. Verdeel het mengsel van fondant chocolade over de schaaltjes en verstop in het midden enkele brokjes witte limoenchocolade (Je houdt er zeker nog wat over). Bak de taartjes zo'n 10 tot 12 min, afhankelijk van hoe smeuïg je ze wil. Laat even afkoelen. Je kan ze eventueel omkeren op een bord.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten